5 שאלות שחייבים לשאול לפני הקמת חדר כושר

עבור ישראלים רבים חדר כושר הוא הרבה יותר מחלל המחזק את השרירים. מדובר בחיבור הטבעי (והבריא) בין גוף ונפש, אבל זאת רק ההתחלה. לחדר כושר יש משמעות קהילתית שיש בכוחה לייצר קשרי חברות ושכנות, ולעתים קרובות הוא משמש כמקום בילוי וביטוי לאהבה עצמית. בישראל נפתחים מדי שנה עשרות חדרי כושר, רובם פרטיים הנבנים בשכונות מגורים חדשות או במרכזיים קהילתיים. גם רשתות חדרי הכושר הגדולות ממשיכות להתרחב ולפתוח מועדוני כושר בערים הגדולות ובקניונים המובילים.

האמת? כל מי שחובב אימונים וטיפוח הגוף ישמח להיות בעלים של חדר כושר, אבל מי שחושב שמדובר בעסק רגיל – מומלץ לחשב מסלול מחדש. בניגוד לפתיחת חנות, מסעדה או מאפיה, הקמת חדר כושר דורשת תכנון מדויק למספר שנים קדימה. מי שחולם להקים חדר כושר וכבר רואה את עצמו מסתובב בין מאות מתאמנים, הנה כמה שאלות שחשוב לשאול כבר עכשיו כדי לחסוך זמן וכסף.

  1. מה גובה התקציב שלי?
    השאלה הראשונה ואולי החשובה ביותר, היא כמובן התקציב. מיקום חדר כושר, עיצוב הפנים שלו, גודלו, איכות הציוד, רמת המאמנים, איכות צוות הניהול – כל אלה מושפעים באופן ישיר מגובה התקציב הראשוני. לכן, מומלץ מאוד לקחת את כל אלה בחשבון כבר בשלב התוכנית העסקית ולהתאים את הציפיות להשקעה המצויה.
  2. למי מתאים חדר הכושר?
    אחת הטעויות הגדולות ביותר של יזמים חדשים היא הקמת חדר כושר שמתאים לכולם. ובכן, זה בלתי אפשרי כי לכל פלח שוק יש ציפיות ודרישות שונות. ההמלצה הכי טובה היא לאפיין את קהל היעד כבר בהתחלה כדי לא לבזבז עלויות שיווק ופרסום בהמשך הדרך. אה כן, מי שבונה על דיירי השכונה כקהל שבוי, צפוי להתבדות. לא מעט אנשים מוכנים לנסוע לאימון ברכב אם מובטחת להם הנאה מרבית.
  3. מי הולך להיות ספק הציוד שלי?
    בחירת הציוד, המיכון והאקוסטיקה של חדר הכושר דורשת תשומת לב מיוחדת. מצד אחד, המטרה היא לשמור על גיוון בחדר הכושר ולציידו במכשירים לכל שריר ועצם בגוף, אבל לעתים היא מגיעה עם תג מחיר גבוה שעלול לחרוג מהתקציב הראשוני. גם איכות המכשירים, עלויות התחזוקה והבלאי חייבים להילקח בחשבון. במקרים רבים כדאי להשקיע במכשירים יקרים יותר כדי לחסוך את עלויות הבלאי העתידיות.
  4. כמה יעלה מנוי?
    כמה ישלם אדם כדי לשנות את חייו ולהעניק להם בריאות ומשמעות? הרבה, אבל תתפללו שאתם תהיו בצד השני. גביית דמי חבר הנכונים גם היא מיומנות בפני עצמה שתלויה בפרמטרים רבים. למרות שעלויות התפעול של חדר הכושר יתייקרו ככל שיעבור הזמן, הסכום הראשוני שייגבה בתקופת ההתחייבות הראשונה – ברוב המקרים ישחק. לא חסרות לכך סיבות: תחרות חריפה, מנויים מתמקחים, עלויות גיוס יקרות ועוד. ההמלצה הכי טובה היא לבחור אסטרטגיית תמחור הכוללת חבילות לפי שימוש אישי הניתנות לבחירה.
  5. את מי הלקוחות שלי הולכים לפגוש?
    גיוס איכותי של צוותי אימון, ניהול והדרכה הוא עסק יקר וחשוב מאוד להעסיק את האנשים הנכונים. חדרי הכושר המצליחים ביותר זוכים לאהדה בזכות אווירה נהדרת וחברית וחשוב מאוד שהצוות יהיה בווייב הנכון. מוטב לבחור צוותים מוכשרים ומנוסים ולא להתבסס על עובדים חדשים כי בסוף, אתם יודעים – יחסי אנוש זה הכל.

 

"הזמן הכי טוב לפתוח את המפה הוא לפני הכניסה ליער", גורס הפתגם הידוע. הקמת חדר כושר היא באמת חלום בעל חשיבות המונית – וחבל שישתבש.

מעוניינים לקבל עוד פרטים לגבי הקמת חדר כושר? צרו קשר כאן

מוצרים שיענינו אתכם

חולמים על מקום משלכם?

השאירו פרטים לייעוץ ראשוני ללא התחייבות