איך בוחרים מכשירים לחדר הכושר?


בונים חדר כושר? אתם ודאי רוצים לעצב אותו בצורה שתמריץ, תקפיץ ותעורר חשק להגיע להתאמן. לשם כך, תצטרכו למלא אותו במכשירים המתאימים לכל סוגי האימונים, במכשירים אפקטיביים ובכאלה שיעזרו למתאמנים שלכם להגיע לתוצאות הטובות ביותר.
כשזה מגיע לעיצוב חלל הכושר המושלם, כמובן שיעלו גם כמה התלבטויות רבות בדרך.
באילו מכשירים לבחור? איך לעצב? איזה מותגים? באיזה משטח לבחור לרצפה? השאלות הללו זקוקות למענה, אותו תקבלו ממש כאן. אספנו עבורכם את ההמלצות למכשירי הכושר שחייבים להיות בכל מכון לצד טיפים נוספים לעיצוב חדר הכושר המושלם.

אבזור נכון ימשוך אליכם קהל


לא מדובר בהחלטות של מה בכך, אבזור חדר הכושר שלכם הוא זה שיקבע את טיבו בסופו של דבר. כל חדר כושר מושך קהל בהתאם לאיכות המכשירים שבו, שהם לב ליבו של כל מכון מוצלח. לכן, חשוב להדגיש שמדובר בחירה שהיא לא ארעית, אלא דורשת מכם מחקר מעמיק על סוגי המכשירים הקיימים בשוק ושנפוצים במכונים. כמו כן, עליכם להכיר כמה מהמכשירים שהם בגדר חובה בכל חדר כושר ואיתם לכלול כמה בונוסים ופינוקים למתאמנים שלכם.

מכשירי חובה


אז בואו נתחיל מההתחלה, ממכשירי החובה שאפשר למצוא בכל מכון כושר מוצלח. המכשירים הללו הם הבסיס שלכם ליצירת חלל אימונים מצויד היטב. כאן נעבור על כמה מהם, ועל דגשים שחשוב לשים לב אליהם בבחירת המכשירים.

הליכון
הליכון

הליכון או מכשיר לריצה

בכל מכון כושר חייבים להיות מספר של הליכונים ומכשירי ריצה. רוב מוחץ של המתאמנים יבחר להתחיל או לסיים את האימון בכמה דקות על ההליכון, ויש גם כאלה שיגיעו רק בשביל זה. לכן חשוב מאוד לרכוש הליכונים באיכות גבוהה למכון שלכם, ובכמות שתואמת את גודל חלל האימונים.

לפני רכישת הליכונים לחדר הכושר שלכם, חשוב שתשימו לב למספר דברים. קודם כל, עליכם לבדוק את רוחב המסילה של ההליכון, על מנת שיהיה נוח למתאמנים שיגיעו לרוץ אצלכם במכון. הרוחב המומלץ למסילה הוא לרוב סביב ה-50 ס"מ, כך שהיא תהיה מספיק רחבה ותאפשר ריצה בנוחות.

באותה המידה, גם אורך ההליכון הוא פרמטר חשוב. כדי להתאים את ההליכונים שלכם גם למתאמנים המתנשאים לגובה, מומלץ לבחור בהליכון בעל מסילה ארוכה. כך הוא יתאים גם לאנשים גבוהים מהממוצע, שהצעדים שלהם גדולים יותר. כמו כן, עליכם לזכור שלכל הליכון ישנה הגבלת משקל מסוימת אותה הוא יכול לשאת. לפני הרכישה כדאי שתבדקו מה היא ההגבלה של ההליכון בו אתם מעוניינים, כדי לוודא שהוא יוכל לשרת את כלל הבאים למכון שלכם. מומלץ לבחור בהליכון שמסוגל לשאת גם משקלים גבוהים יותר, על מנת שיוכל לשמש כמה שיותר קהלים בחדר הכושר שלכם.
לבסוף, הקפידו שבהליכונים שלכם קיימים בולמי זעזועים מאיכות גבוהה, בקרת דופק, בקרת שריפת קלוריות, בקרת קילומטרים וכל מה שחשוב למתאמן לדעת תוך כדי הריצה שלו.

אליפטיקל

אליפטיקל הוא מכשיר אירובי שמדמה פעולת ריצה על ידי הסעת דוושות הרגליים על מסלול אליפטי. ככה המתאמנים יכולים להשתמש במכשיר ולדמות ריצה, באופן שמאפשר טווח תנועה כמעט מלא לברכיים ולמפרקי האגן ומבלי להפעיל עליהם לחץ. באמצעות המכשיר האליפטי ניתן להשיג את כל היתרונות הבריאותיים שיש בריצה, ומבלי להעמיס על הברכיים ועל הגב התחתון. בין היתרונות שיפור סיבולת לב ריאה ושיפור מדדים בריאותיים אחרים כמו רמת הכולסטרול בדם, לחץ הדם ועוד.

עם זאת, מומחים מסוימים מסבירים כי מדובר במכשיר שעם התחלת השימוש בו יכולות להופיע תלונות בנוגע לעומס על הגב, מאחר והוא מצריך הטיה קלה של הגוף קדימה בזמן השימוש בו. אז כן, תחילת השימוש במכשיר יכולה לאתגר מעט, אבל כאשר מבצעים את הפעולה בצורה הדרגתית ומתרגלים אליה, היא דווקא יכולה לחזק את שרירי הגב ולהרגיל אותם למאמץ.
מדובר במכשיר חובה לכל חדר כושר, מאחר והוא מהווה פתרון חלופי מושלם למתאמנים שלא יכולים לרוץ מסיבות בריאותיות שונות, או פשוט מעדיפים אופציה אחרת. 

מולטי-טריינר

מכשירי מולטי טריינר, כשמם כן הם, מאפשרים עבודה על מספר קבוצות שרירים. מכשירים אלו הם מכשירי כוח הכוללים כמה תחנות, שכל אחת מהן עובדת על שריר אחר. מדובר במכשיר מעולה מאחר והוא משלב כמה אופציות למתאמן במקום אחד, הכל בחבילה אחת. מומלץ לבחור במכשיר הכולל כמה רמות של משקלים, על מנת לאפשר לכל סוגי המתאמנים להשתמש בו. בבחירת המכשיר שימו לב גם לכיסא, שהוא מרופד ונוח ושניתן לכוון אותו בהתאם לגודל המשתמש. ישנם סוגים רבים של מולטי טריינרים מהם תוכלו לבחור, לכן עליכם לשים דגש בבחירה על צרכי המכון שלכם, מבחינת סוגי התרגילים ומבחינת טווח כמות המשקלים. מומלץ לבחור במולטי טריינר מקצועי וורסטילי שמיועד לחללי כושר גדולים ולשימוש רחב.

ספת כושר

ספה


כמובן שלא מדובר בספה שאפשר לשבת עליה ולהתרווח, אלא בספסל מתכוונן לביצוע תרגילים בשיפועים שונים. על הספה ניתן לבצע תרגילי בטן ותרגילי חזה, כמו כן אפשר לבצע גם לחיצות חזה ועוד תרגילים נוספים באמצעות מוט משקולות שמצדדיו ניתן להרכיב משקלים שונים. הספה היא כלי חשוב בכל חדר כושר מאחר והיא מאפשרת ביצוע של מגוון תרגילים מרכזיים, ויכולה לתת מענה רחב בתצורה פשוטה יחסית. 

מכשיר גמישות 

מכשיר גמישות הוא מכשיר שבאמצעותו ניתן למתוח את הרגליים במהירות, ולבצע מתיחה מלאה של עד 190 מעלות. שימוש קבוע במכשיר חיוני בהפחתת כאבי שרירים ומקטין את הסיכוי לפציעות. אנשים רבים בוחרים לדלג על השימוש במכשיר, וזה מאוד חבל. בכל אימון אנחנו משקיעים זמן בלכווץ את השרירים, אבל צריך להקדיש זמן גם כדי למתוח אותם בסופו, כדי להימנע מטווח תנועה מוגבל ומפציעות. השימוש במכשיר מומלץ לכל סוגי המתאמנים ובעיקר למי שמעוניין לעבוד על גמישות. 

מכשירי כושר אירוביים נוספים


אחרי שעברנו על מכשירי החובה, שחייבים להימצא בכל חדר כושר, נוכל לעבור למכשירים נוספים וחשובים לא פחות. מלבד מכשירי האירובי שכבר ציינו, תוכלו לבחור במכשירי אירובי נוספים. כל מכשירי האירובי עובדים על עיקרון משותף, משפרים את סיבולת הלב ריאה ומאפשרים לקבל חוויית אימון אפקטיבית יותר. הנה כמה מכשירי אירובי נוספים שכדאי לכם להחזיק בחדר הכושר שלכם. 

אופני כושר
אופני כושר

אופני כושר 


רכיבה על אופניים (אופני כושר\אופני ספינינג) היא דרך מעולה לעבוד על כמה שרירים במקביל, לשרוף קלוריות ולשפר את תפקוד הלב. אנשים שלא מתחשק להם לרכב על אופניים בחוץ, יצפו למצוא את המענה בחדר הכושר או בבית עם אופני כושר ביתיים. אופני כושר מדמים את פעילות הרכיבה בצורה הנהדרת ונחשבים למכשיר אירובי פופולרי בקרב מתאמנים.  מומלץ מאוד לבחור אופני כושר מקצועיות למכון שלכם ולא לוותר על המכשיר המצוין הזה. יש אופניים לסוגים שונים של גילאים ורמות קושי, החל מאופניים למבוגרים ועד לאופני כושר מקצועיים יותר לספורטאי העל שבנינו.

מכשיר מדרגות
מכשיר מדרגות

מכשיר מדרגות


לא מדובר במכשיר מורכב כל כך, אבל הוא מאוד שימושי. המכשיר מדמה עלייה במדרגות ובדומה להליכון, ניתן לכוון אותו בקצב שבוחר המתאמן. למכשיר המדרגות תועלות רבות, ולכן מתאמים רבים בוחרים לשלב אותו במהלך האימון שלהם. למעשה, בעלייה במדרגות אנחנו שורפים פי 2 יותר קלוריות בהשוואה להליכה או לריצה באותו פרק זמן. אימוני המדרגות הפכו לאימוני אירובי פופולריים גם מאחר והם מסייעים לתהליכי חילוף החומרים בגוף, וכן עוזרים בשיפור רמת הכולסטרול והסוכר בדם. מעבר לכך, מדובר במכשיר שהעבודה עליו אפקטיבית גם לחיטוב של שרירי העכוז והרגליים. יותר ממומלץ לבחור במכשיר מדרגות איכותי לחדר הכושר שלכם, כדי להציג אופציות רחבות בפני המתאמנים.

מכשירי כוח


מעבר למכשירי האירובי, ניתן לצייד את חדר הכושר שלכם במכשירי כוח נוספים, מלבד מכשירי החובה שציינו. המכשירים הללו מיועדים לאימוני כוח וכוללים מספר משקולות, כך שהמתאמן יכול לבחור את כמות המשקל שתתאים לו בזמן השימוש במכשיר. 

מכשיר חתירה


מכשיר חתירה הוא מכשיר מעולה המאפשר להתאמן על כל שרירי הגוף במקביל. העבודה במכשיר מאפשרת אימון של שריפת קלוריות וגם של עבודה עמוקה על שרירי הגב, העכוז, הבטן, האגן, שריר הארבע ראשי, הכתפיים, הגב התחתון וכן על השרירים הדו והתלת ראשים של הזרועות. מדובר במכשיר לאימון כוח יעיל במיוחד, שמשלב גם פיתוח יכולות אירוביות. ישנם סוגים שונים של מכשירי חתירה, כולם עובדים על אותו העיקרון, כאשר כל אחד מהם הוא קצת שונה. בחרו את המכשיר המתאים במיוחד למכון שלכם ושמאפשר ביצוע מגוון רחב של תרגילים. 

מכשיר לחיצת חזה
מכשיר לחיצת חזה

מכשיר לחיצת חזה


תרגיל לחיצת החזה הוא תרגיל לחיטוב שרירי פלג הגוף העליון. מדובר בתרגיל פופולרי מאוד בקרב מתאמנים, שפועל בעיקר על שרירי החזה, הכתפיים והזרועות. מה שכל כך טוב במכשיר, זה שניתן לבצע בו את התרגיל באופנים קצת שונים בכל פעם, כך כל מתאמן יכול להשתמש בו בהתאם למטרותיו. המכשיר מסייע בחיזוק פלג הגוף העליון, והוא הכנה מעולה לביצוע שכיבות סמיכה בקרב מתאמנים מתחילים. מדובר במתקן די נפוץ וניתן למצוא אותו כמעט בכל חדר כושר, אז תדאגו לא להיות יוצאי דופן.

מכשיר קרוס אובר


מכשיר הקרוס אובר מאפשר ביצוע של תרגילי משיכת כבלים, המחוברים למשקולות במשקלים שונים. המכשיר מיועד לעבודה על כל שרירי הגוף ואפשר לבצע בו מגוון רחב של תרגילים, הן לכושר פונקציונלי והן לאימוני כוח אפקטיביים במיוחד. מכשיר הקרוס אובר הוא למעשה סוג של מולטי טריינר, שמאפשר ביצוע של תרגילי מתח, דחיקת רגליים, עבודה על שרירי הזרועות, הרמת משקולות, תרגילי בטן, אימונים בעזרת כבלים ועוד. המכשיר המצויד הוא אידאלי לחדרי כושר גדולים, וגם לכם כדאי להשיג אותו. 

אביזרים נלווים לחדר הכושר שלכם


מלבד המכשירים ומתקני הכושר, חשוב שתכללו גם אביזרים נוספים ושימושיים, שיהיו זמינים למתאמנים שלכם. בחרו גומיות, משקולות יד, מזרונים, כדורים, מוטות למשקולות ועוד. האביזרים הללו יכולים לטייב את חוויית האימון בצורה משמעותית ולתת למתאמנים שלכם מעטפת נהדרת, עם תחושה שדאגו לכל צרכיהם. 

כמובן שחשוב לזכור שבחדרי כושר איכותיים, קיים ציוד נוסף שאינו בהכרח קשור לכושר, והוא לא פחות חשוב. אם אתם רוצים לספק למתאמנים שלכם את החוויה המושלמת, השקיעו בנראות המכון שלכם ובאווירה שלו. ציידו את המקום במסכי טלוויזיה גדולים שינעימו את זמנם של המתאמנים במקום, את המסכים יש להתאים לגודל חלל הכושר ובכמות שתתאים לקהל המתאמנים. ניתן למקם כמה מסכים אל מול ההליכונים כפי שנהוג ברוב חדרי הכושר ולמקם כמה מסכים גדולים שיהיו מפוזרים בכל החדר. עליהם תוכלו להקרין סרטוני כושר אינפורמטיביים או מוזיקה מקפיצה שתתרום לאנרגיה במקום שלכם. לחדר כושר שנותן מענה אמיתי חובה לדאוג גם לעמדת קבלה ממוחשבת. דרך העמדה יוסדרו כל ענייני האדמיניסטרציה בצורה שתהיה נוחה עבור המנויים.

עמדת מכירה למוצרים משלימים


בחדרי כושר רבים נהוג להוסיף גם עמדת מכירה עם מוצרים שיוכלו לשמש את המתאמנים. בעמדה תוכלו להציע למכירה תוסיפי תזונה, תוסיפי חלבון וחטיפי אנרגיה. מכירת המוצרים בדלפק תגדיל לכם את הרווחים מהמכון בצורה משמעותית, מאחר והיא תיתן מענה ספציפי למתאמנים, שהם הצורכים הגדולים ביותר של המוצרים הללו. 

חדרים לשיעורי סטודיו


אפשרות נוספת להעשרת המכון שלכם היא להשכיר כמה חדרים, בהם יוכלו להיערך שיעורי סטודיו ואימונים בקבוצות. תוכלו להעביר במקום אימוני יוגה, פילאטיס, אימונים פונקציונליים ועוד. מתאמנים רבים שמגיעים לחדר כושר מחפשים שירותים נוספים, שיעזרו להם להגיע לתוצאות הטובות ביותר. כך חדרי הסטודיו יוכלו להגדיל את הרווחים שלכם, ובא בעת ימשכו קהל נוסף לחדר הכושר שלכם. תוכלו להעסיק צוות מדריכים מקצועי להעברת השיעורים, שייתן מענה מקצועי למתאמנים ויבנה מערכי אימונים מגוונים. 

ריצוף חדר הכושר שלכם

כשזה מגיע לריצוף חדר הכושר, יעמדו בפניכם כמה אופציות. נדון כאן בקצרה על אותן אופציות כדי שאתם תוכלו לבחור בריצוף המושלם לחדר הכושר שלכם. 

ריצוף גומי לחדר כושר
ריצוף גומי לחדר כושר


ריצוף גומי


ריצוף הגומי הוא ודאי הריצוף שנתקלתם בו הכי הרבה בחדרי כושר. ולא סתם מדובר בבחירה כל כך פופולרית, הגומי הוא חומר אידאלי למשטח חדר הכושר. הגומי הוא סופג זעזועים מעולה, קל לניקוי, מבודד רעשים וגם נראה ממש ספורטיבי. תוכלו לבחור מכמה אופציות לריצוף בגומי: אריחי גומי, מחצלות גומי או גלילים. האריחים מאוד נוחים להרכבה מאחר והם קלי משקל, וניתן לחבר אותם כמו פאזל. את הגלילים לעומת זאת, ניתן לפרוס כמו משטחים. בצעו את הבחירה המתאימה בהתאם לגודל החלל שלכם ובחרו בין מבחר ריצופי הגומי השונים.

ריצוף EVA


אם ריצופי הגומי לא לטעמכם, תוכלו לבחור בריצופי  EVAבמקום. מדובר בחלופה מוזלת לאריחי הגומי, שהיא איכותית לא פחות. החומר עשוי מקצף דחוס, מאוד קל ועמיד בדיוק כמו גומי. הריצוף מתאים במיוחד לחדרי כושר, מאחר והוא מסוגל לעמוד במכות חזקות ומתאים לתנאי פעילות גופנית אינטנסיבית.  לאריחי EVA תצטרכו לבחור בין קצף עם תאים פתוחים ובין קצף מתאים סגורים. מומלץ לבחור בקצף מתאים סגורים, מאחר והוא נחשב לעמיד יותר לפגיעות ומותאם לדריכה מסיבית. אריחי התאים הפתוחים לעומת זאת, פחות קשיחים ולא מתאימים לאימונים. ריצוף הEVA הוא קל מאוד לניקוי, לא דורש התקנה מסובכת ונחשב לבחירה מאוד אסתטית המגיעה במגוון צבעים. 


ריצוף שטיחים


מכונים רבים בוחרים בריצוף שטיחים לחלל הכושר שלהם, שייתן אווירה נעימה וביתית. מדובר בריצוף שמתאים בעיקר לחללים של אימוני סטודיו, ועליו ניתן לפרוס מזרוני יוגה כדי לבצע אימונים שונים. השטיחים אמנם קשים לניקוי בהשוואה לשאר המשטחים, אבל הם מאוד עמידים, לא מצריכים יותר מידי תחזוקה ונחשבים לבחירה עיצובית מעולה שמגיעה בשלל צבעים. השטיחים יספקו לכם אווירה ייחודית ומעניינת, ככה ששווה לשקול את הבחירה בהם.  


הכל מוכן- ומה עכשיו?


אז אחרי שסגרתם את כל הפינות לעיצוב חדר הכושר שלכם ולאבזור שלו, כל שנותר הוא לפתוח אותו לקהל הרחב. אל תשכחו לדאוג גם לאלמנטים נוספים ויצירתיים לעיצוב, לתאורה נעימה ולצוות איכותי של מדריכים ומאמנים בחדר הכושר שלכם, שיוכלו להרים אפילו יותר את הרמה במקום שלכם. עשו את כל הבחירות החשובות בהתאם לסגנון שלכם, כדי לתת חיים לחזון חדר הכושר המושלם שלכם. 

מעוניינים לקבל עוד פרטים לגבי הקמת חדר כושר? צרו קשר כאן

חולמים על מקום משלכם?

השאירו פרטים לייעוץ ראשוני ללא התחייבות